COMUNICAT EXPLICATIU MOCIONS PLE DE FEBRER 2018

L’assemblea de la CUP-Poble Actiu, hem pres l’acord de retirar-nos com a grup proposant de la moció que es presenta al Ple de febrer de 2018: MOCIÓ PER LA LLIBERTAT D’ORIOL JUNQUERAS, JOAQUIM FORN, JORDI SÁNCHEZ I JORDI CUIXART I PER PENJAR UNA PANCARTA DE LLIBERTAT DE PRESOS POLÍTICS I UN LLAÇ GROC AL BALCÓ DE L’AJUNTAMENT. Després de valorar i debatre la situació generada durant els últims dies, el grup municipal CUP-Poble Actiu l’Hospitalet hem pres aquests tres acords:

• No participar de dinàmiques polítiques partidistes que puguin arribar a desvirtuar la voluntat i el desig de sobirania del poble (I per això, demanen disculpes si en algun moment ens hem deixat endur per aquestes mateixes dinàmiques).
  • Fer una crida als grups municipals d’ERC i de CiU de l’Hospitalet de Llobregat per a que tothom recordem què és allò veritablement important, a partir del passat 20 de setembre i 1 d’octubre: la solidaritat amb les persones empresonades per raons polítiques, la denúncia de totes les situacions de repressió sofertes, la defensa de totes les sobiranies, de les institucions catalanes i de la voluntat democràtica del poble català, expressada el passat 1 d’octubre.
  • Fer pública la nostra decisió, explicant la situació, els motius i fonaments del nostre canvi de postura.

Des del passat mes de setembre de 2017, els grups municipals d’ERC, CIU i CUP-Poble Actiu, com a mínim hem compartit les nostres propostes de mocions, en relació a la situació d’excepcionalitat política actual, prèviament a la celebració dels Plens. Davant les agressions de l’Estat espanyol a la voluntat d’expressar la sobirania popular amb el referèndum de l’1 d’octubre, i davant aquest context que va continuar amb l’empresonament de diferents persones per motius polítics, amb la repressió als carrers i amb el segrest de les institucions catalanes sota el 155, els grups municipals d’ERC, CIU i CUP-Poble Actiu hem presentat mocions conjuntes, relatives a aquestes qüestions i/o a hem realitzat conjuntament, accions de denúncia política (com va ser abandonar el propi Ple municipal, en determinades ocasions). Aquest mes de febrer, el grup municipal de CiU ha decidit presentar de forma individual i sense compartir prèviament la proposta amb els altres 2 grups, una moció  política relativa a l’apropament dels presos polítics a Catalunya, incorporant-la al proper Ple municipal de febrer (27/02/2018), sense cap diàleg previ i/o recerca del consens amb ERC i CUP-Poble Actiu. Per altra banda, la presentació d’una altra moció en solidaritat amb els presos polítics, per part d’ERC i amb el nostre suport inicial per a presentar-la de forma conjunta, havent pres la decisió compartida de no acceptar l’adhesió del grup municipal de CiU a l’esmentada moció conjunta.

Arribats a aquest punt, conscients de la confusió i el possible enfrontament polític que aquestes decisions poden suposar, l’assemblea del grup municipal CUP-Poble Actiu va decidir ahir mateix (22/02/2018), despenjar-se de la moció conjunta referida anteriorment, per tal de no contribuir ni fomentar la confrontació dins d’aquells/es que defensem la construcció de la República Catalana, la materialització del mandat popular de l’1 d’octubre, la lluita contra la repressió política, l’empresonament per raons polítiques i l’aplicació del 155. Des del nostre grup municipal no contribuirem a generar més confusió, en relació a tot allò relatat al present comunicat. Creiem que és la nostra responsabilitat, representar als milers de veïns i veïnes de l’Hospitalet que van votar l’1 d’octubre i que lluiten a diari per una República, per a canviar-ho tot.